YouTube’da İzlenme Süresini Artırma Yöntemleri

YouTube, 2005 yılından bu yana hayatımızda olan ve severek kullandığımız sosyal platformlardan biri olarak karşımıza çıkıyor. YouTube’da birbirinden farklı içerikleri takip edebiliyoruz, izleyebiliyoruz ve içerik yükleyebiliyoruz.

İstatistiklere göre YouTube’u günde ortalama 122 milyon kişi ziyaret ediyor. Bunun yanı sıra dünya çapında değerlendirildiğinde kullanıcılar, günde 1 milyar saatten fazla vakit geçiriyor. Son derece popüler olan bu sosyal platform günümüzde yepyeni bir gelir kapısı olarak da biliniyor. Binlerce kişi YouTube’a çeşitli ve ilgi çekici içerikler yükleyerek para kazanıyor. Bunun için de izlenme süreleri çok büyük önem taşıyor. Biz de bu yazımızda sizler için YouTube’da İzlenme Sürelerini Artırma Yöntemlerini araştırdık.

YouTube’da İzlenme Sürelerini Artırmanın Önemi Nedir?

Son dönemde dijital video içeriklerinin popüler olması ile birlikte akla ilk gelen sosyal platformlardan biri de YouTube oldu. Dünya çapında milyonlarca kişi bu platforma içerikler yükleyerek hem maddi kazanç elde etti hem de popülerliğini artırdı.

YouTube izlenme süreleri de özellikle markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini aldı. Markaların yatırımlarını planlaması, içeriklerin getirilerini görmesi büyük bir önem taşıyor. Bunun için de izlenme sürelerinin yükselmesi, doğru bir şekilde takip edilip incelenmesi gerekiyor.

YouTube’da izlenme sürelerinin artması markaların bilinirliğini artıyor. Bunun yanı sıra uzun süre izlenmiş video içerikleri, marka ile ilgili videoların daha üst sıralarda çıkmasını sağlıyor bu durum da izlenme sürelerini artırıyor. Eğer markanızın bilinir olmasını istiyorsanız ve bir maddi gelir elde etme amacınız varsa izlenme sürelerini en üst düzeyde tutmanız gerekiyor.

YouTube İzlenme Neye Göre Artar?

YouTube, her tıklamayı izleme olarak kabul etmiyor. Bir videonun izlenmiş kabul edilmesi için bu videonun en az 30 saniye izlenmiş olması gerekiyor. Bu sebeple bir videoyu tıklayarak izlenme sayısı elde etmek mümkün olmuyor. Bunun yanı sıra YouTube, her 300 görüntülemede bir izlenme sayısını donduruyor ve görüntüleyenlerin gerçek hesap olup olmadığını kontrol ediyor.

YouTube’da İzlenme Süresini Artırma Yöntemleri

  • Videolarınız Kaliteli Olmalı
  • SEO Çalışması Yapmalısınız
    • Video Başlığı
    • Video Açıklaması
    • Video Uzunluğu
    • Öne Çıkan Resim
    • Etiket ve Kategori Ayarları
  • Kullanıcıların Etkileşim Vermesini Sağlayın
  • Videonun İlk 15 Saniyesine Önem Verin
  • YouTube Analytics Kullanın
  • Tık Avcılığı Yönteminden Uzak Durun

YouTube’da izlenme sürelerini artırmak için birkaç yöntem bulunuyor. Biz de sizler için bu yöntemleri tek tek araştırdık.

Videolarınız Kaliteli Olmalı

İlk olarak yapmanız gerekenlerden biri videolarınızın kaliteli olmasına dikkat etmek olacaktır. Videolarınız iyi bir ses ve görüntü kalitesine sahip olmalıdır. İçeriğiniz ne kadar iyi olursa olsun kötü kalitede ses ve görüntü kullanıcıların videoyu izlememesine sebep olur. Ses ve görüntü kalitesi iyi olursa kullanıcı bu videoyu izlemeye devam edecektir.

Videolarınızın sadece ses ve görüntü kalitesinin yüksek olması tek başına yeterli değildir. Bu sebeple içeriklerinizi de kaliteli seçmelisiniz. Eğer içeriğiniz dolu değilse videonuz iyi bir kaliteye sahip olsa dahi kullanıcı videoda uzun bir süre kalmayı tercih etmez. İçerikleriniz dolu, ilgi çekici, akıcı olmalıdır. İçerikleriniz ile ilgili araştırmalar yapmalı ve gündemi sıkı bir şekilde takip etmelisiniz.

SEO Çalışması Yapmalısınız

SEO(Search Engine Optimization) yani Arama Motoru Optimizasyonu çalışmaları yapmak, videolarınız organik olarak daha üst sıralarda çıkmasını sağlayacaktır. SEO çalışmaları yalnızca web siteleri için değil, YouTube için de büyük bir önem taşır. YouTube’un sıralama algoritmasında çok önemli unsurlar bulunuyor. Bu unsurları dikkatli bir şekilde gerçekleştirdiğinizde videolarınız sadece YouTube aramalarında değil, Google aramalarında da üst sıralarda görünecektir.

Şimdi YouTube sıralama algoritması için gerekli olan unsurları inceleyelim.

Video Başlığı

Video başlığı en önemli unsurlardan biridir. Videonun başlığını video içeriği ile alakalı seçmelisiniz. Videonuzun içeriği ile ilgili anahtar kelimelerden oluşan bir video başlığı, videonuzun hem YouTube hem de Google aramalarında üst sıralarda çıkmasına yardımcı olacaktır. Video başlığınız videonuz ile ilgili ipuçları vermelidir. Bu başlık, 60 karakterden uzun olmamalıdır. Çünkü çok uzun başlıklar arama sonuçlarında görünmez ve videonuzun arama sonuçlarında çıkmamasına sebep olur.

Videonun içeriğinde yer almayan bilgileri video başlığına eklemeyin. Bu durum Google tarafından fark edilir ve videonuz sıralamada geriye düşer.

Video Açıklaması

YouTube’da video içerikleriniz için açıklama bölümü bulunuyor. Burada videonuz ile ilgili bilgi vermelisiniz. Bu alanı kullanmak zorunlu değil fakat açıklamayı doğru bir şekilde yazarsanız videonuz önerilen videolarda da gösterilir. Video açıklaması alanı 1000 karakterlik bir sınır belirler. Bu alanda 1000 karakterlik bir açıklama yazmak yerine 100 karakterlik açıklayıcı ve anahtar kelimeleri bulunduran bir açıklama yazmalısınız.

Video Uzunluğu

YouTube platformunda videonun uzunluğuyla ilgili herhangi bir sınır yoktur. Videonun ne kadar uzun ya da kısa olacağını siz belirleyebilirsiniz. Bu uzunluklar sektörünüze ya da içeriğinize göre değişiklik gösterebilir.

Eğer videonuz bir reklam amacıyla yayınlanacaksa uzunluğu 30 saniye ile 1 dakika arasında olmalıdır. Uzun reklamlar kullanıcılar tarafından ilgi ile karşılanmaz ve izlenmez. İçeriğiniz kısa bilgiler ve tüyolar ise videonuz 1 dakikadan uzun olmamalıdır. Bu kısa bilgiler kullanıcılar tarafından izlenebilir. İçeriğiniz dolu ve uzun ise videonuz 5 dakikanın üzerinde olabilir. Videonun uzun olması için içeriğinizi gereksiz bilgilerle ya da tekrarlarla doldurmamanızı öneririz.

Öne Çıkan Resim

Videonuz için ilgi çekici bir öne çıkan resim seçmeniz gerekiyor. Bu resim videonuzdan bir parça da olabilir. Resim kullanıcıları videoyu izlemeye teşvik etmelidir.

Etiket ve Kategori Ayarları

Videonuzun doğru bir şekilde indekslenmesi için etiket ve kategori ayarlarını doğru bir şekilde yapmalısınız. Bu, YouTube’un videonuzu doğru kategoride ayrıştırmasına yardımcı olacaktır.

Doğru etiketleri anahtar kelimeler ile oluşturabilirsiniz. Bu sayede de videonuzun tıklanma sayısı da artacaktır.

Kullanıcıların Etkileşim Vermesini Sağlayın

Kullanıcıların videonuz için etkileşim vermesi videonun popüler olmasını ve üst sıralarda çıkmasını sağlayacaktır. Bu sebeple kullanıcıların beğenmesi, yorum yapması ve kanalınıza abone olması önem taşır. Videonuz popüler hale gelirse izlenme süresi de artar. Ziyaretçileriniz ile etkileşim halinde olmanız da büyük önem taşır. Ziyaretçilerinizin yorumlarına yanıt vermeye özen gösterin.

Videonun İlk 15 Saniyesine Önem Verin

YouTube’da birbirinden farklı milyonlarca içerik bulunuyor. İçinde bulunduğumuz tüketim çağında bu içerikler arasından en kalitelisini bulmak da zor bir hale geliyor. Kullanıcıların sizin içeriğinizi seçmesi için yalnızca bu içeriğe tıklaması yeterli değil. Önemli olan bu içerikte uzun bir süre kalması oluyor. İçerikte uzun süre kalmayı belirleyen en önemli faktöre de videonun ilk 15 saniyesi olarak belirleniyor. İlk 15 saniyeyi ilgi çekici ve kullanıcının beğeneceği şekilde düzenlemelisiniz. Kullanıcı ilk 15 saniye içerisinde içerik ile ilgili bilgilere sahip olmalıdır.

Eğer bu ilk 15 saniyeyi iyi bir şekilde değerlendiremezseniz kullanıcı izlemeye devam etmez ve izleme süreniz azalır. Kullanıcıyı videoda tutmayı sağlayacak bilgileri, içerikleri ilk 15 saniye içerisinde belirlemelisiniz.

YouTube Analytics Kullanın

YouTube Analytics, YouTube’da izlenmelerinizi takip edebileceğiniz önemli bir hizmettir. Bu hizmet sayesinde YouTube kanalınız ile ilgili çeşitli raporlara erişebilirsiniz. Bu raporlarda, gösterim sayısı, gösterimlerin tıklanma oranı, görüntüleme sayısı ve izleyicilerin içeriğinizi kaç dakika izlediğini belirten bilgilere ulaşabilirsiniz. Bu raporlar sayesinde içerikler ile ilgili iyileştirmeleri yapmanız da kolay bir hale gelir. İzlenme süreleri Analytics için en önemli metriklerden biridir. Bu raporlar ile izlenme sürelerini takip etmeniz mümkün hale gelir.

Tık Avcılığı Yönteminden Uzak Durun

Tık avcılığı, son dönemde sıkça kullanılan bir yöntem olarak biliniyor. Bu yöntemde içerikleri ile başlıklar birbirinden tamamen alakasız oluyor ve bu sayede tıklanmayı artırma politikası izleniyor. Fakat bu tamamen yanlış ve kullanıcıların güvenini zedeleyen bir yöntem. Tık avcılığı ile kullanıcılarınızın size ve içeriklerinize olan güvenini sarsarsınız. Kullanıcılar sizin videolarınızı izlemeden geçer ya da tıkladıktan hemen sonra çıkış yapar. YouTube da bunu fark eder ve videolarınızı kalitesiz olarak değerlendirir. Bu da izlenme sürelerinizi fazlasıyla düşürür.